Oana
             Au fost destule perle medicale care mi-au gadilat urechile de-a lungul timpului. Am vazut pacienti care aveau "colecisterolul crescut", altii care aveau "transaminantii" mariti, doamne care sufereau de "stropoloza osoasa", alte doamne care "prin cadere in beci au facut tuberculoza osoasa", domni care simteau ca "scot flacari pe ochi".
            Astazi, insa, mi-a fost dat sa aud o perla complexa, abstracta, sau mai bine zis, o succesiune de perle, un sirag intreg:  intrand in salon, am intrebat-o pe mama copilului ce s-a intamplat cu acesta. Am aflat ca a avut numeroase scaune cu "musicutatzi", dupa care am inceput examenul clinic al pacientului. Ajungand la palparea abdominala, doamna ma intreaba: " Domnisoara doctor... va vad asa mai atragatoare.. poate imi explicati si mie, ca eu nu stiu politica.. ce-i faceti la burta?" I-am explicat mamicii politica enterocolitei, dupa care aceasta si-a exprimat parerea conform careia sunt foarte tanara. I-am spus ca foarte tanara nu sunt, caci totusi am trecut de adolescenta, si, curioasa, am intrebat-o cam cati ani crede ca am. Raspunsul a fost de-a dreptul stupefiant: "pai sa aveti vreo 37-38". Fata mea a suferit multiple grimase, nehotarandu-se daca sa planga sau sa rada la adaugarea celor 11 ani.  Dupa momentul de soc, insa, am avut o revelatie: daca doamna considera ca la varsta de 37-38 de ani as fi foarte tanara, care crede dansa ca este speranta de viata in tara noastra? 
0 Responses

Trimiteți un comentariu