Oana
...

              M-am saturat sa aud in fiecare zi pe orice site de socializare, pe orice canal tv, pe orice perete, in orice metrou.. aprecieri negative despre tara asta. De fiecare data cand am vazut o astfel de idee mi-am spus in gand: " in loc sa va plangeti mai bine ati face ceva util sau ati inceta voi insiva sa faceti lucruri de care altii la randul lor sa se planga".
            Nu o sa vorbesc aici despre saracia noastra, nici despre nedreptate, ci despre LIPSA DE EDUCATIE a oamenilor, care ma scoate din minti.
            Mergand intr-una din diminetile trecute spre spital, si trecand pe langa un centru medical privat, vad in curtea acelei institutii un cuplu de batrani. Oameni cu o experienta de viata, care au trecut prin multe, si care au asistat oarecum la declinul societatii noastre din ultima vreme. Cu toate astea, batranul din cuplu merge langa un pom si incepe sa mictioneze acolo, in vazul tuturor celor care treceau pe strada, si al sotiei, care nici ea nu era deloc jenata. A fost  cu atat mai penibila intamplarea cu cat se afla chiar in curtea centrului medical! Nu pot crede ca nu a avut rabdare sa mearga pana acolo. Cred, insa, ca nu stia sa foloseasca toaleta! Omul e obisnuit sa faca la pom!
             Din aceeasi categorie, in alta seara ieseam de la un alt spital, pe prestigioasa cale a Victoriei. In fata mea au aparut 2 tineri care se voiau a fi aratosi, aproape luxosi.. imbracati la sacou, suficient de increzuti cat sa atraga priviri naive. Nimic exagerat pana aici. Tinerii se opresc, insa, amandoi, la un pom, si incep sa mictioneze impreuna acolo, ca 2 camarazi apropiati, care nu se parasesc nici la bine, nici la greu, si isi fac toate treburile impreuna, chiar si cele mici. Am luat-o putin mai spre dreapta, ca sa nu ma stropeasca din greseala, si mi-am continuat linistita drumul labirintic si neprevazut pana acasa.
Schimband registrul si trecand la categoria "intamplari de prin metrou", iata la ce am asistat tot zilele trecute: gasisem un loc in metrou, pe care l-am ocupat dupa ce m-am asigurat ca cineva din preajma nu are mai mare nevoie decat mine. In fata mea stateau comod 2 tineri de sex masculin bucurosi de viata, ca orice tanar care isi "traieste viata la maxim" si se multumeste cu atat, pe principiul ca o sa aiba timp suficient de dormit pe lumea cealalta. Dupa 1-2 statii intra in metrou un cuplu care avea o fetita de 3-4 ani. Fetita si-a manifestat prin viu grai dorinta de a sta pe scaun. Parintii, pe care i-am admirat, i-au atras atentia sa nu mai elaboreze asemenea pretentii si sa se multumeasca stand in picioare. Cei 2 tineri, care se aflau in fata fetitei, ii zambeau, caci era o dragalasa, dar aveau in privire si un soi de mila.. ca si cand ar spune: " ce pacat ca locul e ocupat de noi!". Langa mine, o batrana a chemat-o pe fetita doar ca sa o mangaie pe cap, nu ca i-ar fi cedat ea locul, caci, dupa cum spuneam, era o fetita dragalasa. M-am ridicat, ca se sa aseze copilul, dar nu inainte de a le arata tinerilor de vis a vis o privire plina de repros pe care probabil nici nu au inteles-o, si au perceput-o ca pe un avans.

Etichete: , | edit post
0 Responses

Trimiteți un comentariu